12 marzo 2017

DINS UNA MARATÓ DIFERENT, CORRENT AMB LA BONA GENT D’EGOÍSMO POSITIVO


Sí, perquè córrer rodejat de la gent d’EGOÍSMO POSITIVO ho fa tot diferent !

- La prèvia ja és espectacular.
- La sortida, avui, al capdavant dels 20.000 corredors, impressionant.
- El recorregut, veient les cares dels nostres “atletes sobre rodes”, impagable.
- Els “pit stop” (les aturades, tres durant tot el recorregut: Gran Via/Passeig de Gràcia – Torre Agbar – Pl. Catalunya), una disbauxa, amb música, balls, crits d’ànims a la resta de corredors que anaven passant...
- ... i l’arribada, ay l’arribada: una explosió de sentiments entremaliats: emoció, alegria, abraçades, plors, balls.


Egoísmo Positivo, gràcies per a fer-ho possible

Però la d’avui, per a mi, ha estat una Marató... de només 34,500 kilòmetres

Molts i molts i molts amics a les voreres animant durant tot el recorregut, ja sigui com a voluntaris o com animadors, o com animadors-fotògrafs (sense que se m’enfadi ningú, destacar-ne una, pel incansable desplegament físic i de mobilitat que ha fet: gràcies Sara Molina per anar-nos seguint gaire bé per tot el recorregut).

Des de molt i molt abans del minut 1 jo ja sabia que no la correria tota. Li tinc massa respecte a la mare de totes les curses, i més amb el poc nivell de preparació maratoniana que portava (apart de, sobre tot, haver-li promès a la Marta que no la correria tota).

El que sí he fet ha estat anant canviant de plans sobre la marxa. Així doncs, finalment he fet d’una tirada el recorregut fins el km. 19,100 a la Meridiana, abans d’arribar a Garcilaso. Allà, una veueta interior m’ha avisat, sense preavís:

-          “T’estàs pixant, Txabi”; posa-hi remei... o ja no hi haurà remei”

Objectiu immediat? Fer cas al fantàstic anunci de cervesa:
  • Per continuar, atura’t...

M’he aturat i he vist a prop un forn-bar (no he visualitzat cap lavabo ambulant) i els he demanat si podia...

En sortir, els Egoistes Positius ja eren lluny d'allà, així què el que he fet (com que aquell és un tram d’anada i tornada) ha estat esperar-los a l'altre costat (“m’he menjat” doncs una mica més de 2 quilòmetres).
Han arribat al cap d'una estona i m’he re enganxat a ells... fins arribar al quilòmetre 26 (Rambla Prim/Diagonal). Allà m’he tornat a aturar i he creuat a l’altra banda, al punt del quilòmetre 31... així que no he fet els 5 quilòmetres d’anada i tornada per la Diagonal). Oportunitat d'animar a molts i molts companys que anàven passant.

M’he tornat a re enganxar; del 31 i ja fins el final. 

En un “mini-pit stop” improvisat a Taulat amb Josep Pla, he estat a punt “de fer un Rafa Pérez”: m’he pres un gel sense haver-lo provat abans de la cursa, un d’aquells dels de “efecto inmediato”. Però no, després d'un parell de "amagos", no ha passat res. Bé, sí que ha passat: anava bastant “tocadet” (córrer, parar, córrer, aturar-se, tornar a córrer... em castiga molt) i aquell gel de NutriSport amb cafeína -espès de collons- m’ha revifat, justament en el tram de “Míster Mazo”.

Al 35, “la china subida en su escalera” (incansable Wai), després passada sempre emocionant per sota de l'Arc del Triomf, seguit del puñetero falso llano de Rda. Sant Pere... i darrer “pit-stop” a la Plaça Catalunya (apoteòsic).

I ja, des d’allà (tot i el PP ... tot i el Puto Paral·lel vull dir) ales als peus, ja no hi ha quii t'aturi.

Parada final al quilòmetre 42, a la corba d’entrada a meta pel re agrupament final... per fer tots junts l'entrada triomfal a meta de tot l’equip.

Em sap greu el no haver fet més relleus passat els primers quilòmetres... però no tenia jo els braços avui per a gaires festes.

Avui hem guanyat una nova adepta: la Susanna Ballester va acceptar la meva invitació a afegir-se a nosaltres i viure “d’un altra manera” la Marató. I la seva cara abans, durant i després de la Marató amb Egoísmo Positivo ho deia tot... literalment (com ens continua  passant als qui ja hem corregut més d'un cop amb ells) no tenia paraules.

És per tot això, i molt més, que us torno a repetir:

Animeu-vos a fer una cursa (de 5, de 10, una Mitja, o la propera Marató) amb la bona gent d’Egoísmo Positivo: mai, mai, tornareu a viure una cursa de la mateixa manera.

Les fotos, demà, en un "recopilatori".

Un agraïment molt especial per a la meva tieta Carme (de 86 anys) que s’ha llevat a les set del matí només per poder estar a La Rambla Badal per veure’m passar...  
Olé tu !. (perdoneu, però algú ho havia de dir!).